Administration af ry for dit arrangement.

Som konsulent i kvalitet og kundeservice deltager Roberta Meier ofte seminarer og workshops som en “Mystery Shopper”. Samt indskrivning ud hvor godt delegerede er dækket af uddannelse hold, tager hun ogsÃ¥ stor glæde i at teste hvor ihærdigt arrangører forfølge hende for hendes sande mening om deres omdømme.

Hvis og når de fange med Roberta, hvordan de kvantificere ry alligevel?

Den nemmeste ting at gøre er at bruge lykke ark (event evalueringsskemaer) og post begivenhed spørgeskemaer, at huske på, at dette ikke er en popularitetskonkurrence men en søgning for at få faktuelle oplysninger.

Hvis dine spørgeskemaer beder om en numerisk score mod hvert spørgsmål, er finde den gennemsnitlige score (tilføjer alle pointene sammen og dividere summen med antallet af delegerede, der svarede) en nyttig guide. Det er også konstruktiv at se på udbredelsen af resultater. Kontrollere, hvordan mange mennesker bedømt præsentationsværten et 6, hvor mange en 7 og så videre. En lille klynge af meget høj eller meget lav score kan give en falsk gennemsnit, trække det op eller ned. Du skulle være interesseret i hvad størstedelen (60%) af deltagerne er tanke og normalt disse gyldige resultater centreret om den sande gennemsnit.

Stress undgåelse

Også overveje hvilke elementer af projektet var den mest stressende for dig, dit hold og delegaterne. Begivenheder forvaltning bliver aldrig et helt stress-fri aktivitet, men lejlighedsvis, dårlig planlægning, dårlig forberedelse eller dårligt valgte mennesker kan forårsage unødvendig smerte. Tænke tilbage over begivenheden og identificere situationer, som du vil foretrække ikke at gentage, hvis og når du kører en lignende hændelse i fremtiden. Bruge en årsag og virkning gitter på den virkelige årsag til problemer og identificere en fremgangsmåde til at undgå at dette sker igen.

Effekt

Hvad der egentlig skete?

Ã…rsag

Handlingsplan

Gæstetaler sent ankommer.

En jernbane strejke blev kaldt på dagen og vi skulle flyve hende i sidste øjeblik.

Vi forsøgte at spare penge ved at undgå en overnatning.

Fremover vil gæstetalere sættes op i et hotel natten før begivenheden.

En af vores centrale delegerede måtte forlade på grund af en allergi over for markør pen opløsningsmiddel.

De interaktive sessioner af workshop kræves masser af flipover arbejde og vi havde kun opløsningsmiddel baserede markører med os.

Vi bede ikke og han fortalte os om allergi.

Kun bruge vandbaseret markører i fremtiden og opdatere registrering spørgsmålene til at omfatte alle allergier.

Statistikken for kundetilfredshed kan gøre rystende læsning, men hvis du har en proaktiv system, kan du spore ned på 60% af delegerede, der havde svært ved at fortælle dig, de havde et problem. Hvis du derefter lytte opmærksomt til dem og forsøge at løse problemet; du vil overbevise en stor del af dem til at gøre forretninger med dig igen og du vil forhindre dem fra skader dit omdømme via ikke-anbefaling.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *