Small Business “Nej” hvordan – ikke Give væk gården

Du er temmelig stolt af dig selv! Efter alt, var kun fire måneder siden du kom op med idéen om at åbne din egen forretning – “Jenni Interiør Design” dine venner har altid sagt, du var begavet, når det kom til at arrangere møbler og picking ud farver, og du elsker at gøre det, så du besluttede det tid til at g et alvorligt.

Du gik til et par “Starte din egen virksomhed” seminarer, plukket ud af et navn og registreret det, havde din nevø, opbygge en stor hjemmeside, trykt op nogle visitkort, fik en anden telefonlinje, og tog en annonce i den lokale avis – “er dine vægge og møbler som Stagnant som Dam udskud? Du behøver ikke at bryde banken til en frisk Look, du brug for bare en Makeover!”

Derefter krydsede fingrene og ventede. Dag ét, ingen opkald. Dag to, ingen opkald. Dag tre – telefonen ringer! Succes! Dit hjerte hamrer som du afhente telefonen. Samtalen går noget som dette:

“Hej! Dette er Jenni med Jenni Interiør Design, hvordan kan jeg hjælpe dig?”

“Hej, mit navn er Celia, jeg så din annonce i avisen. Hvad du oplader til din makeovers?”

“Nå, min rente er $25 per halve time for konsultationer eller $100 per værelse at redesigne hele rummet. Hvis vi vedtager nye møbler eller maling, er der din pris selvfølgelig”

“Hmm, jeg har en masse værelser jeg tænker om at ændre. Kan du komme for en gratis konsultation bare at se, hvad jeg har? Hvis jeg har mere end ét rum, kan jeg få rabat?”

“Umm… Sure, det er fint. Hvis vi gør mere end ét værelse jeg kan gøre en rabat også, ingen problem”

Vent. Måske Jenni ikke har opgivet bortrejst farmen endnu, men hun er på vej. Når Jenni hænger op på telefonen vil hun indse et par ting:

Hun er forpligtet til at bruge sin tid og gas penge for at besøge Celia.

Hun har ingen aftale eller tilsagn fra Celia

Hun anklaget, at nogle af sin tid er “fritid”.

Hun lod Celia ved hendes pris kunne være regnede ned.

Problemet her er ikke at Jenni blev overrumplet, problemet er at hun instinktivt begyndte at tvivle på sig selv og sine priser. Du kan ikke bebrejde Jenni, efter alt dette er hendes første potentiel kunde og mens hun taler i telefon hun tænker sandsynligvis “Gee, jeg virkelig værd $25 per halve time? Jeg gør dette for mine venner gratis. Jeg ved ikke, hvis jeg virkelig kvalificeret til at opkræve slags penge”

Den potentielt større problem er Jenni temmelig meget kastede hendes prisstruktur ud af vinduet, når de bliver spurgt. Der er intet galt med byttehandel og gøre tilbud, men det bør ikke være din standard forretningspraksis. Uden tvivl, hvis Celia kan lide Jenni arbejde og anbefaler hende til en ven, vil Celia være sikker på at prale med stor hun forhandlet så godt. Jenni hænger nu, nok med denne “gratis konsultation med en rabat” politik for nogen henvisning kunder. Jenni indstilling sig selv op til køre over hele byen vederlagsfrit, give gode råd og potentielt ikke gøre en skilling.

Hvad Jenni bør sige er, “Jeg ville være begejstret for at komme ud, men jeg bliver nødt til at holde samråd afgift på plads. Hvad jeg kan gøre er kreditere din konsultation mod først værelse vi makeover, hver yderligere plads til den almindelige takst. Jeg er sikker på, jeg vil have nogle gode ideer, som vi kan arbejde på sammen”

Selvfølgelig tager det tillid i dig selv til at komme tilbage med slags svar. Jenni er kun kommer til at have slags tillid i sig selv ved at kende hendes konkurrence, hvad de forlanger, og det faktum, at hun er så god, eller bedre, end de er.

Så er her nøglen til ikke at give væk gården:

Ved din konkurrence og de almindeligt etablerede satser for din tjeneste.

Hvis du er kompetente, selvsikker og vide du har så meget dygtighed og talent som dine konkurrenter, er der ingen grund til hvorfor du bør opladning mindre end de gør. Faktisk, tror nogle mennesker, hvis du oplade mere, det er et tegn på at du virkelig skal være godt!

Men lad os ikke rive, pointen er ikke at se hvor meget du kan opkræve før du kører dig selv ud af markedet. Pointen er, at “Ikke sælge dig selv kort”

En fantastisk måde at måle din konkurrence er at ringe og prøve dem. Jeg personligt gjorde det ikke så længe siden Hvornår jeg tænkte om åbning software høring / uddannelse virksomhed. Jeg fandt en lille virksomhed med speciale i software uddannelse og havde dem sende en medarbejder til to timer af Microsoft Access uddannelse. Den venlige dame, der ankom tilbragte to timer på at læse ‘hjælp’ skærme (til sig selv) og bladre selv paperback brugervejledningen forsøger at finde ud af at vise mig nogle temmelig simple opgaver, jeg havde spurgt hende om. Næppe, hvad jeg ville kalde ekspert uddannelse. Men det tjent sit formål – jeg vidste, jeg kunne gøre et bedre job.

Gøre din forskning og yde en effektiv, professionel service. Vis dem, at du er hver en øre værd. Hvis du bygger slags ry, vil pris ikke være meget af et problem. Dine kunder vil beundre din tillid og arbejdsetik og være glad for de laver forretninger med dig.

Åh, og holde gerningen til gården i din skuffe, hvor det hører hjemme.