Hvorfor pressemeddelelser mislykkes

Ked af min otaku med problemet (otaku = mere end en hobby, lidt mindre end en besættelse).
Mange af jer måske ved mig, da jeg køre Imediafax, internettet til Media Fax-tjenesten. Jeg sender ud over en million nyheder udgivelser om året til mennesker via fax og e-mail. Du tror sikkert, at jeg har fået nyheder udgivelser ikke på mig, dag ud og dag ind.
Faktisk er jeg ikke. Pressemeddelelser jeg skrive og sende ud til folk gør ganske godt. Mine kunder er helt tilfredse med mig, fordi de er succes med deres opsøgende indsats.
Det er de udkast til pressemeddelelser, som folk sender mig der er mit problem.
Om fastsættelse af de problemer, jeg se i pressemeddelelser folk sende tager mig for evigt. Det er også meget smertefuld.
Jeg har set en masse pressemeddelelse fejl gennem årene, og jeg ved nu, hvordan de centrale problemer ser ud og hvordan du løser dem.
Min situation som en publicist er, at jeg bruger en masse tid uddanne mine klienter forsøger at få dem til at forstå psykologi beskæftiger sig med medierne.
Gummi opfylder vej i pressemeddelelsen, fordi denne enkelt ark papir er den centrale nexus for al kommunikation med medierne. Betydningen af kopi på en pressemeddelelse kan ikke overvurderes. Det må være fri for negative spørgsmål eller faktorer, der vil reducere eller fjerne mediernes interesse og svar. En fatal fejl, og det er over det hele.
Så er at identificere problemerne og revidere pressemeddelelser afgørende. Jeg bruger en enorm mængde tid og kræfter forsøger at undgå at sende pressemeddelelser med problemer stadig i dem.
Problemet er, at når folk sender mig pressemeddelelser, det ofte tager en lang, lang tid at identificere og kommunikere problemerne og derefter mere tid igen til at forklare og forhandle alle ord ændres med kunderne og mere tid stadig at færdiggøre pressemeddelelsen og har Det er klar og godkendt til fremsendelse.
Helt ærligt-det kan være meget smertefuldt for alle involverede. Jeg er ganske brutale på mine kunder, da deres succes er alt der betyder noget. Jeg trække ikke nogen slag. Min kommentar proces kan knuse en masse stærkt oppustede egoer af nogle ellers meget gennemført mennesker, på vej til en gratis pressemeddelelse problem, der maksimerer chancerne for succes når endelig sendt. Masser af mennesker tror, de kan skrive en pressemeddelelse. Meget få af dem kan gøre det meget godt.
De har ikke blot fulgt medier svar til nok pressemeddelelser til at lære de fejl, der foretages, når de skriver pressemeddelelser. De har ikke endnu lært fejlene er, så der er ingen læring fra løbende forbedringer.
Dette er, hvor blod, sved og tårer af copywriting business er virkelig fundet. Det bliver endnu hårdere, når en anden professionel publicist skrev pressemeddelelsen for klienten. Nu kunden får modstridende råd fra to professionelle. Man siger “Gøre det varme” og den anden siger “Køle det”. Hvad er en publicist at gøre?
Så er min motivation for at gøre denne artikel virkelig helt egoistisk. Jeg ønsker at bruge mindre tid på at gøre dette. Mit liv vil være væsentligt forbedret, hvis mine klienter sende mig pressemeddelelser, der tager mindre tid og energi til at lave. Meget enkelt, for hver pressemeddelelse, der kommer og ikke har disse problemer, jeg vil fri mig for at tilbringe mere tid på at gøre ting, der er mere rentabelt for mine kunder og mig.
Emnerne her er alle blevet identificeret som årsager til svigt i en pressemeddelelse. Dette er baseret på mere end 20 års erfaring med aftermath-faktiske antallet og kvaliteten af svarene genereret fra afgivelse af en pressemeddelelse.
Så er her de mest almindelige årsager til, hvorfor pressemeddelelser ikke:
1. du skrev en reklame. Det er ikke en pressemeddelelse på alle. Det sælger produktet. Den undlader at tilbyde solid nyheder af virkelige materielle interesse, value-added oplysninger, uddannelse eller underholdning.
2. du skrev for et mindretal, ikke for et flertal af mennesker i publikum. Du simpelthen ikke vil konkurrere med andre pressemeddelelser, der tydeligvis er skrevet for en større demografiske af medier publikum.
3. du er centrum for opmærksomhed, ikke medierne publikum. Du fokusere på din virksomhed og din markedsføring, i stedet for ting redaktør og hans eller hendes publikum vil være interesseret i.
4. du glemte at sætte de fem W op foran. (Hvem, hvad, hvor, hvornår og hvorfor THE publikum vil være interesseret). Du ikke klart og fortælle kortfattet medierne hvorfor publikum ville være interesseret i dette.
5. du er for ordrige og tekst tætte. Du fokuserer på detaljerne og minutia, i stedet for de vigtigste ideer, spørgsmål, faktorer, fakta og nyheder vinkler. Du undlader at tage fat på de virkelige betydelige virkninger din historie har på mennesker.
6. du placerer alt for mange oplysninger på én side-én side pressemeddelelse har en størrelse så lille en redaktør har brug for en lup for at læse den.
7. du medtaget firmalogoer og andre ikke-overbevisende lav værditilvækst grafik at distrahere editor fra din centrale budskab. Du kan også brugt en usædvanlig fancy skrifttype eller et filformat, der forvandler til volapyk, når det går igennem en faxmaskine.
8. du skrev et personligt tendentiøse artikel for medierne til at offentliggøre, i stedet for pitching idé til medierne og de objektive grunde hvorfor medierne publikum vil være interesseret.
9. du skrev om funktioner og fakta, og glemte at forklare, hvad det betyder at virkelige mennesker. Fortælle en historie om rigtige mennesker. Tilføj i virkelige liv menneskelig interesse.
10. du skrev om hvordan dine nyheder bånd en andens berømmelse og herlighed. Glem det. Aldrig stå i skyggen af en anden. Lave dine egne lys. Fortæl din egen historie.
11. din pressemeddelelse reagerer på noget, der lige er sket. Du er for sent. Du sidder bag de otte bolden. Glem det. Komme ud foran nyheden.
12. du inkluderet for meget hype, self-laudatory ros, fyndige citater, ubrugelig udtalelser, jargon eller volapyk. Slippe af med den.
13. du kan også have identificeret forudgående mediedækning, som angiver, at det ikke længere er et nyt problem. Slippe af med den. Lad hver pressemeddelelse, står på sin egen to fødder.
14. du prøvede at imponere og være klog eller innovative men du kommer naivt, mindre end ekspert, partiske, flabet, arrogant eller skøre. Tone det ned. Få straight.
15. du gjort vage og udokumenterede påstande og vilde og uhyrlige påstande, eller du har medtaget en erklæring om, at blot gnider medierne den forkerte vej. Slippe af med dem.
16. du prøver at være anderledes, bare af hensyn til det, men du kommer ud excentrisk. Glem det. Undlad at oprette en falsk eller oppustede billede. Vær dig selv.
17. du skrev en skråle og rave, værdig af et brev til redaktøren, i stedet for en problemløsning tips artiklen, værdig til en funktion historie. Beslutte, hvad du ønsker, sætte dine bedste indsats i det.
18. du er simpelthen ikke troværdigt. Det kunne være dine ideer ikke er simpelthen gennemtænkt, eller at du har tilbudt gamle fortærskede materiale, eller at du er for ekstreme eller kontroversielle eller ikke kvalificeret. Du kan ikke være ekspert nok eller tilstrækkeligt kvalificeret til at udtale, i forhold til andre i dit område. Du nødt til at præsentere oplysninger, der kvalificerer dig ordentligt og tilstrækkeligt.
19. du forudsat fattige kontaktoplysninger. Du skal identificere den bedste enkelte punkt af kontakt og det rigtige telefonnummer så interesseret medierne kan nå dig og få den bedst mulige opmærksomhed og respons fra dig til deres behov. En central person, én telefon, ingen fax, én e-mail-adresse og én webadresse (med ingen lang streng adresser).
20. du medtog et klart medier kræver handling. Du har ikke fortælle medierne hvad du vil have dem til at gøre med din pressemeddelelse. Du skal fortælle dem hvad du beder om eller tyder på eller tilbyder. Så er du nødt til at tilbyde medier incitamenter value-added grunde til at gøre det, som gratis anmeld kopier, gratis prøver, interview spørgsmål og svar, medier kits med historien vinkler og statistik og data, relevante fotografier mv.
21. du ikke indarbejde og integrere en primær reaktionsmekanisme. Du skal medtage en værditilvækst grund, som motiverer editor til at udgive eller nævne dine kontaktoplysninger, som vil generere opkald, trafik, interviews eller anmodninger om yderligere oplysninger. Dette betyder normalt noget unikt og af særlig værdi for publikum, at redaktøren føler godt om at nævne. Bruge et tilbud til en gratis problemløsning betænkning.
22. du sendt udgivelsen til den forkerte medier. Målrette medierne, at klienterne læse, se og lytte til, når de er i den rette stemning, der er modtagelige for at høre om dine nyheder, og villige til at handle, når de får dit budskab. Arbejde med din publicist at målrette den rigtige medie.
23. du stole på en enkelt fax eller en e-mail til at producere en lavine af medier opkald. Du foretager ingen følge op. Få reel. Følg korrekt og du kan tredobbelt eller firdoble dine medier svarprocent. Endnu bedre, kan du spørge redaktionen “Hvad kan jeg give dig til at støtte en feature story og opfylde dine behov”.
Endelig, den største årsag til pressemeddelelse fiasko er en holdningsændring. Hvordan definerer du succes eller fiasko? Det kaldes urealistiske forventninger.
Få reel. Du vil ikke blive rig off en pressemeddelelse. Du er chancerne for at få berømte er næsten som slim.
Du kan være mulighed for at break-even.
Kig på din investering og sammenligne det med hvad du har brug at break-even på din investering. Hvis du har brug at sælge 100 bøger for at dække udgifter til en $500 opsøgende indsats, du har brug for ti artikler fordi hver artikel kun producerer 10 salg. Så det er dit breakeven mål. Flere bøger pr artikel, betyder mindre artikler vil tilfredsstille dine behov.
Du kan simpelthen nødt til at være realistiske og forstå, at mens du er vildt interesseret i emnet, ikke kan det have den bred almen interesse, du har om emnet. Hvis du skrev en artikel, der har lokal interesse og du forventer nationale medier opmærksomhed, så tro om igen.
Hvis du ønsker at være på Oprah Winfrey Show, må så du hellere bede fordi chancer for at gøre det fra en pressemeddelelse er meget slanke, nær nul i virkeligheden. Få reel. Hvis hun kalder, så er tillykke i orden. Men tæller ikke på den.
Hvis du skrev en reklame og ønskede en funktion historie og interviews, ikke blive overrasket, hvis eneste medierne at kalde er reklame manager tilbyder dig en pakkeløsning. Du får hvad du beder om. Hvad du tilbyder er ofte gange får du.
Selv om du får omtale, kan det ikke komme ud af præcis den måde, du ønsker. Oftere end ikke, jo større medier, jo mindre sandsynligt de er at køre kontaktoplysninger.
Ofte gange, kvaliteten kan være der, mens tallene ikke er.
En eller to kvalitet medier svar kan være hvad du ønsker eller har brug for. Hvis du får der, er det en succes.
En artikel i USA i dag kan ud udføre ti artikler i lille dagblade og ugeblade i Midtvesten.
På den anden side kan det ikke. Lille høj kvalitet artikler kan udkonkurrere den lille omtale i de store medier.
Tilsvarende, en kvalitet 30 minutters interview på en vellidt talkshow på en radiostation i midten af ingenting ud i Midtvesten, sandsynligvis vil outsell en fem minutters samtale om en Arbitron rangerede radiostation i midten formiddag talkshow i en større hovedstadsområdet. Du kan ikke fortælle den lyttende kvaliteten af publikum.
Så når du skriver en pressemeddelelse venligst gennemgå det mod disse kriterier at se, hvis du har lavet nogen af disse fejl. Derefter ordne hver og en af dem selv, og når du er færdig, er du velkommen til at sende mig din endelige udkast. Jeg vil være glad for at tage et kig på den.
Så Lyt til din publicist. Vær opmærksom på disse advarsler og mindske risikoen for fejl. Ikke opmærksomme på disse spørgsmål, bør gå videre på egen risiko.